Skodvin har en stil og et bildeuttrykk som skiller seg fra resten av deltakerne. Fotografen har funnet en retning innen sitt fotografi som er gjennomarbeidet, og som passer godt til prosjektet han jobber med.

Bildenes rene form og observerende kvaliteter understreker det absurde og humoristiske i hans prosjekt. Selve prosjektideen, som allerede er påbegynt, er original og ser Norge med nye øyne.

Utdrag fra prosjektbeskrivelsen

240 landskap

2 850 000 eksemplarer ble produsert av bilmodellen Volvo 240 i årene fra 1974 til 1993. Bilen ble selveste nasjonalbilen i de nordiske land. 84 287 ble solgt i Norge. Jeg har begynt å fotografere, og vil fortsette å fotografere, disse bilene slik de står parkert rundt omkring: foran et hus, i en oppkjørsel, på en parkeringsplass, i en garasje. Jeg vil med disse bildene vise hvordan vi bor, hvordan det ser ut rundt oss. Jeg vil vise det hverdagslige landskapet. Det er et bevisst fravær av mennesker i bildene, men de er alltid til stede representert gjennom tingene de omgir seg med og bruker. Jeg bruker Volvo 240 til å binde dette prosjektet sammen. Mer enn noen annen bil står 240 for de norske/nordiske verdier: det trygge, det trauste, det kjedelige. Firkantet og treig, men solid og til å stole på. Men som for sosialdemokratiet og likhetssamfunnet, så gikk det til slutt dårlig med Volvo 240. I 1993 var det over og ut.